
De 5 mest populære sosiale medier trendene i 2018
2018 er nesten her! Vi spår at det vil være noen store endringer på mange plattformer for å forbedre og forsterke brukeropplevelsen og appellere til den yngre befolkningen, «Generasjon Z”. Her er et sammendrag av de 5 mest populære trendene som vi vil se mer av i sosiale medier i 2018:
1. Videoer, Videoer, Videoer
Videoer øker engasjementet i form av likes, delinger og kommentarer på tvers av alle sosiale plattformer.
Forskning viser at 43% av befolkningen vil se mer video. Den raskest voksende formen for videoinnhold i 2017, er live streaming, og vi forventer at dette vil fortsette å øke i popularitet i 2018.
2. Digital hangouts (digitale møteplasser)
Live hangouts er den neste naturlige trenden innen video. Facebook ser allerede på måter for hvordan de kan skape lignende funksjonalitet til video chat appen Houseparty.
3. Generasjon Z
Generasjon Z inntrer i arbeidslivet noe som gir dem stor kjøpekraft. Vi må erkjenne dette og tilpasse markedsføringsstrategier for å appellere til denne generasjonen.
Som et resultat av dette har vi sett store endringer på hvordan selskaper markedsfører seg for å nå frem, eksempelvis ved bruk av Snapchat og Instagram. Vi ser for oss at vi vil se enda flere endringer i løpet av 2018.
4. InstagramStories
Kun ett år etter lanseringen av Instagram stories er daglige visninger høyere enn Snapchat, og veksten ser ikke ut til å avta med det første.
Instagram stories er enkelt å spore, og du kan raskt se hva slags resultater innholdet ditt skaper i form av antall visninger, likes, delinger og hvor lenge publikum har vært engasjert. Noe som gjør det svært relevant å bruke fra et markedsføringsperspektiv
5. Fremveksten av Augmented Reality
Det første området hvor AR vil bli tatt i bruk er i spill. Det er også svært sannsynlig at sosiale medier platformer vil finne nye og innovative måter å innarbeide denne teknologien på…Dette må du følge med på…